Dagens ungdomar

Vill ni veta vad som är inne rent språkmässigt? En SMS-konversation mellan mig och Pontus Kinnander lät ungefär så här... läs & lär:

---

Jag: Kinden! Händer en kväll som denna? Det vankas cykeltur. Cykel går att utlånas om det behövs!

Pontus: Cykeltur låter ju faktiskt mys som fan. Men jag är med Linda ikväll så det funkar inte. Hade!

Jag: Här går man naivt och tror att du är hetero, och vad händer? Det visar sig att du hellre föredrar tysk hårdhomo med bajs och vaselin! Dåligt.

Pontus: Hur fan kan du trott nåt sånt?

Jag: Jag vet inte. Nu känns allting så självklart! Hur kunde jag vara så naiv?

Pontus: Dina föräldrar är väl helt enkelt syskon.

Jag: Så du menar att du är min riktiga pappa?

Pontus: Nej. Dock är jag far till ditt halvsyskon som kommer om 9 månader. Jag fick ju lite ensamtid med Rose-Marie igår.

Jag: Ja, lite jobbigt det där med avkommor. Det är därför jag bara träffar din pappa nuförtiden. Efter Jocke kände vi att det var nog!

---

Ibland är vänskap helt enkelt lite hårdare än vad man förväntar sig.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0