Häng med på party!

Jag vaknade i morse av ett piskande regn och grå himmel. Min energi sjönk till botten och jag ville knappt ta mig ur sängen. Men jag lyckades i vilket fall släpa mig ut till datorn. Väl när jag sitter här så är det någonting som ljuder från väggen.

Just i detta nu så är det är min granne som spelar "Häng med på Party". Den låten som är med i Norrlands guld-reklamen. Bra djävla högt också. Genast smittar min grannes positiva attityd av sig på mig. Jag sjunger med i texten:

Häng med på party, slit dig och kom loss.
Ta din gitarr, din vän och kom hem till oss.


Vänta! Nu byts det låt... Vad kan detta vara?
Början av "Movie star"... Nähe, nu byttes det igen...
Nu är det något jag inte känner igen...
Nu sänkte han ljudet en aning, nu har jag svårt att höra vad det är. Men det låter som något ganska glatt och livat.

Jag tycker att vi alla ska följa min grannes exempel. Skit i regnet. Skit i att det är gråare än Polen utomhus. Fokusera på festen och skit i besvären! Det är för bövelen skärtorsdagen, klart det ska festas! Då får man inte låta sig nedslås av något så pass simpelt som vädret.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0