I love you

Barney, amerikansk barnprogramsfigur, sjunger en liten sång. Den har ni säkert hört förr:


Jag kan dra ett litet utdrag från texten: "I love you, you love me, we're a happy family, with a great big house..."
Snabbt översatt: "Jag älskar dig, du älskar mig, vi är en lycklig familj, med ett fint stort hus...".

Här undrar jag alltså, tar de för givet att alla barn som tittar på det här bor i en kärleksfull familj med ett stort fint hus? Tänk om lilla Per-Eriks föräldrar har dött i en bilolycka? Tänk om Per-Erik blev tvingad att flytta hem till sin alkoholiserade mosters 2:a i slummen? Tänk om Per-Eriks chans att komma bort från vardagen är via TV:n... och detta är vad som visas? Tänk om Per-Erik sedan tar till andra metoder för att komma bort från vardagen? Knark, till exempel.

Då är du inte så djävla lycklig längre! Eller hur, Barney? Va? VA?!

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag stör mig grymt på Barneys pervo-flin. Vill han äta barnen, molestera dem (ja jag vet vet, det ordet finns inte i svenska språket), eller vad?

2010-04-29 @ 11:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0