Ostbolldilemmat

Att blogga onykter - bra grej! Man får säkerligen ur de mest vettiga sakerna från detta tillstånd. Känslor som man inte vågar få fram i andra fall bubblar för tillfället upp till ytan. Just nu ligger jag på soffan i vardagsrummet - då min säng har blivit ockuperad av en viss broder samt flickvän till denne. Och det enda jag kan tänka på är den där skålen med ostbollar som står på bordet.

Det luktar alltså ostbollar i hela djävla rummet, och jag är sjukt sugen på att äta upp alla. Men! Nu kommer vi till ett litet dilemma. Jag är allergisk mot färgämnen samt laktosintolerant. Jag är alltså dubbelallergisk mot dessa klotformade påfund. Är det då en bra idé att bara moffa i sig alla ostbollar i hopp om att få lukten och suget att försvinna?

Det som stoppar mig mest är att jag redan har borstat tänderna, och om jag skulle äta upp ostbollarna skulle jag vara tvungen att ännu en gång bege mig ut i badrummet och tvätta gaddarna. Fett ovärt, tänker jag. Blir nog inga ostbollar för min del ikväll. Men måste jag då ligga och lukta på dessa under hela natten? Också ganska ovärt, kan jag tycka.

VAD SKA JAG GÖRA?!

Men du...
Ha en bra dag!



(jag ansvarar inte för diverse stav- och grammatikfel i texten, då jag befinner mig i halvluddigt tillstånd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0