Rundbord

Ursäkta det korta uppehållet. Har haft lite fullt upp. Med vad? Undrar ni... grabben är ju arbetslös! Jo, det ska jag nu ta och berätta för er:

Rundbord! (Jag har inget som helst ansvar för det usla namnet)

Detta är alltså en lek som var populär på några av Katrineholms grundskolor. Där är Valla/Häringe/Floda inte inkluderat, därför är jag ny inom sporten.

Material: Ett pingisbord (ett sådant där utomhusbord av trä och med hårt "nät"), en boll (här är det lite valfritt, men bara bollen är stor, minimumkrav: volleyboll) och ett roligt gäng som inte riktigt har växt upp ännu.

Regler: Lite som rundpingis. Du ska slå på bollen så att den flyger över (och träffar) motståndarnas planhalva och sedan ska du springa till andra sidan av bordet. Det är alltså precis som rundpingis, bara att det är en stor boll och du slår med händerna.

Sen har vi en tilläggsregel, ett evighetsspel. Här har man alltså chansen att komma in i spelet igen, fastän man har åkt ut. Hur då? Jo! Om personen som slog ut dig, själv åker ut. Då får man helt sonika komma in igen.

---

Detta har vi alltså sysselsatt oss med i en lekpark i Laggarhult. Vi leker alltså på våran fritid. Det är nog inte många 20-åringar som gör det. Vem säger att man måste växa upp?

För att citera Therese Forsman: "Mamma, jag går till lekparken!".

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: LindaRåsberg

att INTE växa upp är faktiskt något utav det fränaste man kan göra, anser jag.

2010-04-16 @ 21:40:19
URL: http://lindarasberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0