The Bucket List

Bucket List. En lista med saker man vill göra innan man välkomnar döden.

Man kan skriva den på lite olika sätt. Saker som inte hör hemma på en Bucket List är drömmar som: bra karriär, underbar fru, underbar familj, villa vid kusten och sånt som man verkligen tokönskar sig. Världsfred och sånt larv är heller inget som platsar på en Bucket List. En Bucket List är lite mindre seriöst. Lite sådana där smågrejer som till exempel: hoppa fallskärm.

Här kommer alltså min lista med mål jag vill uppnå innan jag trillar av pinn'. Listan är inte på något sätt rangordnad, utan slumpmässig.
1. Köra ett motordrivet fordon som går snabbare än 300km/h
2. Uppleva tyngdlöshet
3. Skriva en bok som blir publicerad
4. Åka till rymden - gärna fotografera Tellus när jag väl är där
5. Skräddarsy minst en kostym
6. Uppfinna något
7. Bli igenkänd på stan av någon random för något bra man har åstadkommit (till exempel min bok eller min uppfinning)
8. Lära mig latin
9. Flyga helikopter
10. Skaffa ett coolt skägg
11. Införskaffa mig en talang som ingen/få människor klarar av.
12. Träffa Dalai Lama
13. Starta en egen världreligion (OBS! Världsreligion, inget djävla mespåfund som till exempel Kabbala)
14. Rita en ritning till en byggnad
15. Besöka samtliga av världens sju underverk (de moderna)

Så där ja, fick ihop en ganska lång lista tillochmed. Detta är ganska svårt, tar lång tid och en hel del funderingar. Pröva själv, så får du se! Du får gärna skicka din Bucket List till mig, för jag tycker sånt är intressant att läsa.

Men du... Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Catsuit Ninja

Du sätter ribban något högt du...

2010-04-12 @ 01:05:53
Postat av: Holmström

Tss... man måste göra lite avtryck här i världen. Man kan inte bara gå runt och driva!



Det känns ändå som #10 är det mest omöjliga i den här listan.

2010-04-12 @ 11:00:03
URL: http://sebastianholmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0