Tre typer av gubbar

Det finns tre olika typer av gubbar.
1. Surgubben - gnäller och ser allmänt bitter ut hela tiden
2. Mysfarbrorn - barnbarnens favorit. Mysig, glad och har bra hand med barn
3. Sköningen - kommer med klatschiga skämt, energiskt kroppspråk och är väldigt lättsam

Idag var jag på Willy's och handlade. Jag stötte nämligen på samtliga typer av gubbar!

Scenario 1
, surgubben.
Jag stötte emot min vagn med en annan vagn. Olyckligtvis stod där surgubben och gav mig den där hatiska blicken samt muttrade ord som "...mutter...se dig för...fnys...". Efter mötet med surbubben rann en bitter känsla över mig. Som en smittsam sjukdom spreds negativiteten. Akta er för surgubbar, säger jag bara!

Scenario 2, mysfarbrorn.
En gubbe gick runt med en korg. Runt ett hörn kom ett barn springande. Barnet sprang in i gubbens korg och föll mot marken. Gubben reagerade blixtsnabbt och hjälpte barnet upp och frågade "Hur gick det, lille vän?". Barnet tycktes må bra och sprang glatt vidare. Efter detta scenario övergick min tidigare bittra stämning i en fullständigt varm känsla. Det finns alltså trevliga gubbar därute!

Scenario 3, sköningen.
...eller i detta fall: sköningarna. Vid grönsaksdisken såg jag en gubbe ta fart mot en annan vagn och det vart en väldig smäll. Gubben som tog fart skrek "Hur kör du egentligen, kärring!". Den andra gubben - som blev träffad - kontrade med "Skit i det du!". Båda gubbarna brast ut i skratt och tätt följd av "Tjenare, hur har du det nuförtiden?". Gubbarna kände alltså varandra och tyckte att detta var en bra isbrytare. Jag kan inte annat än hålla med! Jag småfnissade när jag stod där och plockade mina tomater. Lite humor i början av dagen är aldrig fel!

Undrar vilken gubbsort man själv blir som gammal. Jag hoppas och tror att jag blir mysfarbrorn. Men det kan ju alltid gå åt helvete i livet och man blir den där bittra ensamma surgubben.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag skall bli en galen kattkärring med mer katter än hjärna :)

2010-04-01 @ 20:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0