Ribi Yehoshua

Hej!

Citat: "Det sägs att den här så kallade Jesus är lite lätt omtyckt av stora delar av världen. "

Att differentiera, Den historiska människan hette Ribi Yehoshua. Han föddes i Betlehem av Miriam och Yoseiph (försvenskat till Josef) 7 år f.v.t. Han blev dödad av romarna 30 år v.t.”synagogor”. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”. Ribi Yehoshua var Messias.

Ribi Yehoshuas ursprungliga undervisning var i enlighet med ”Moseböckerna” och den förvrängdes sedan av hellenister. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet” och det bevisas ovan att det ”evangelium” som den förespråkar strider mot ”Moseböckerna”. Både Ribi Yehoshua och hans efterföljare Netzarim gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” [bevis för alla dessa påståendet på hemsidan www.netzarim.co.il]

Han ”återuppstod inte”… Han blev återupplivade efter 3 dagar och 3 nätter och dog sedan 40 dagar senare av sina sår: http://bloganders.blogspot.com/2010/08/ribi-yehoshuas-messias-aterupplivande.html

Anders Branderud

------


Detta fick jag som en kommentar till mitt inlägg "Kristi blod för dig utgjutet!". Ja, det är kul att han är villig att dela med sig av sin kunskap. Men valde han verkligen rätt inlägg att kommentera? Jag kan inte påstå att mitt inlägg var en seriös koppling till Jesus, men whatever... För ett år sen hade jag tagit mig tid att skriva ett rejält motinlägg. Men nu känner jag inte riktigt att jag orkar. Istället för jag över stafettpinnen till min bror som skrev följande:

Jag tycker vi ska avguda Thorsten Flinck istället... han är coolare än Jesus. Där måste du väl ändå hålla med mig Anders Branderud. Där har du en som kan dricka nattvardsvin...

Ja, inget behöver väl tilläggas?

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0