<3

Som så många vet så är det alla hjärtans dag idag! Jag tänkte ta upp ett litet ämne som säkert många känner igen sig i. Ska man älska eller hata alla hjärtans dag?

Bakgrund: Enligt ryktesvägar som jag väljer att tro på - då de är logiska - är att alla hjärtans dag uppkom från handeln. Alltså, att affärer: godis- blom-, och presentbutiker var tvungna att öka sin försäljning på något sätt. De kom helt enkelt fram till att tillägna en dag då man ska ge varandra massor med fina grejer. De kallade dagen för "alla hjärtans dag" då kärlek är ett underbart ting och personer som kanske har problem med att uttrycka sina känslor under övriga året. Alla hjärtans dag är alltså ett stort försäljningsknep...

Så, då vet vi alltså ursprunget. Och då kanske man fylls av liten känsla av avsky då man upptäcker att allt bara är ett jävla jippo från vår handelskultur? Men... kan det inte vara så att det är lite av en win-win-situation? Alla hjärtans dag är en dag som representerar kärlek, glädje och gemenskap. Allt som är bra i världen kan uttryckas på en dag!

Jag fylls av en värmande känsla när jag föreställer mig alla hjärtans dag. Jag är glad att våra butiker har kommit fram till den här idén. För jag mår bra av det, den största frågan är: gör du?

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0