Drömmar

Drömmar... kan vara läskiga, roliga, spännande eller extremt konstiga. För någon vecka sen drömde jag en mardröm om en vän som höll på att dö. Jag fick en jätteläskig känsla inom mig, en känsla av ren ångest. Jag vaknade med kallsvettningar och vidöppna ögon. Det kändes som om det hade hänt på riktigt! Genast skickade jag iväg ett SMS till personen och frågade om hon levde. Det gjorde hon lyckligtvis och jag kunde andas ut. Men det var riktigt obehagligt...

I natt fick min hjärna ännu ett spel av fantasiöverflöd. Jag och min vän Niclas skulle tillsammans gå någonstans. Målet var oklart, men det var viktigt att vi kom dit i tid. Vår resa började från Willy's i Katrineholm och fortsatte till närliggande öken(?!). Det svettades och det pustades... men till slut kom vi fram till en trappa - som vi var tvungna att ta oss ned för. Olyckligtvis var trappan full med brännässlor, tistlar, lera och andra otyg. Halvvägs ned i trappan och halvvägs igenom tortyren tog min vän upp en kudde från sin - tidigare oexisterande - ryggsäck som han lade på trappstegen. Då kunde vi trampa oss ned i mjuk och lugn takt. Väl där nere sa min vän till mig:
"Vilken tur att ditt Playstation 3 inte gick sönder!"
Jag tittade ned och fann då att jag höll i ett lerigt - ändock helt - PS3. Det hade givetvis inte varit där när jag hade klättrat ned för trappan, men jag var glad att det var helt, så jag svarade:
"Ja... det var tur!"

Vi gick vidare och därefter vaknade jag. Undrar var resan skulle ta oss?

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: They call me "Niclas"

Haha, fnissar för mig själv här framför datorn. En typisk dröm, alltid lika oförklarliga och sjuka! Jag tror vi skulle till PS3-templet och be om ett spel med lika rolig coop som Resident Evil 5.

2010-02-19 @ 19:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0