Kung över ängarna!

Jag anar att min granne har någon slags hjärnskada. För några dagar sen ljöd Drängarnas låt "Kung över ängarna" högt och ståtligt igenom väggen från min granne. Det är väl inget fel på att lyssna på Drängarna (okej, då... lite fel är det väl kanske) och det är ju heller inget fel att lyssna på hög musik när det kommer en riktigt bra låt eller när det är en låt som man blir peppad till tusen av! Men kombinationen av att lyssna på Drängarna och att lyssna på dem riktigt högt är för mig helt oförståeligt.

Står alltså Berit, 75, och dansar och sjunger med en energi som har varit saknad i över 20 år? Använder hon något närliggande föremål som mikrofon samtidigt som hon glider på knäna över vardagsrumsgolvet skrikandes "Jag är kung över ängarna, springer utan keps och skor, dansar och tar ut svängarna, ropar glatt åt mina kooooor!"

Jag är inte den som ska döma. Vem önskar liksom inte att andra ska må bra och vara fullständigt energiska? Jag har ju trots allt också lyssnat på Drängarna, men det var den delen av mig som också har fäbless för traktordäck och tuggtobak... du vet, den där bonden i oss alla?

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0