Skeptisk som solen

Fördomar! Ibland bra... men oftast dåliga. Att tycka att alla judar är giriga, homosexuella är äckliga och att alla hudfärgade äter bananer och klättrar i träd är väl de mest kända och fruktansvärda fördomarna. Men det finns en liten - förmodligen mycket värre fördom som jag själv blev utsatt för igår.

Jag, min syster och en vän kom på den briljanta idén att gå och sola solarium. Som erfaren solare var jag givetvis på, men min vän var på vippen till lyrisk, jag citerar: "JA!! Vi solar solarium!".

Efter vi hade solat - bruna och fina. Bestämde vi oss för att ordna något slags litet filmmys med godis och läsk. Vi tänkte att det skulle vara lite kul att bjuda in fler till vår lilla filmkväll. Så vi ringer en vän - Anton. Vi berättar lite om vårat äventyr på solariumet och frågar om han ska med och sola nästa gång...

Jag har nog aldrig hört någon människa mer skeptisk till något i hela mitt liv! Det var verkligen ett barskt nej. Som "grädden på moset" blev vi fullständigt utskrattade. Tydligen så är alla som solar solarium grekiska spännisar som hänger på badhus med speedos, guldkedja och tribaltatuering. Jag vet nu inte vart denna stolthet kommer ifrån, men han får ta och svälja den snarast. Det var även lite tjat om hudcancer och andra myter.

Dessa fördomar är för mig något antika. Det är väl ingen som har fördomar om metrosexuella killar längre? Alla killar är ju i princip det! Anton, vi lever på 2000-talet. Dags att släppa det där och hänga med i utvecklingen.

Men du...
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: David

När man lever i ett vinterlandskap så kan nog lite extra UV-ljus inte skada ändå. Om det ingår en kidnappning av anton så är jag på nästa gång

2010-02-23 @ 12:39:27
Postat av: Holmström

Bra där, David! Det är nog inte omöjligt att det blir en kidnappning. Något måste göras...

2010-02-23 @ 12:41:54
URL: http://www.varningfornoje.se/
Postat av: Pappa

Va fan är metrosexuella ????????

I övrigt så hedrar dina tankar dig, man bedömer inte människor efter vilken hudfärg, sexuell läggningreligon eller annat yttligthet utan för vem dem är och vad de gör/tänker/säger !

2010-02-23 @ 12:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0