Välkomstfest?

Liksom många andra ungdomar här i Sverige är jag den som ger mig ut på stadens gator och in i dimman. Det jag pratar om är den stora festkulturen som råder över större delen av världen. När det vankas veckoslut eller storhelger, gärna i samband med löning - så rör sig folket, unga som äldre, ut och dricker diverse alkoholhaltiga drycker.

För mig var gårdagen inget undantag. Tre av mina vänner ska ge sig ut och upptäcka världen. Som ett avsked anordnades det en festtillställning. En fest där vi alla hjälptes åt att släcka törsten... och med tanke på att en del av de mest briljanta idéerna dyker upp när man befinner sig under det tillståndet så resulterade kvällen med en del unika händelser. Den som jag personligen är mest stolt över är när jag tillsammans med två vänner flyttade en bil. Visserligen en liten bil... men ändå, det är en fucking bil!

Jag kommer sakna grabbarna grus. De kommer att vara borta en lång stund framöver och ett tomrum kommer hela tiden ta en stor del av mitt hjärta under dessa månader.

Men hey, de kommer ju tillbaka! Och vad är bättre än ett rejält välkomstpartaj?

Men du...
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Anton

Jag anar en viss parallell mellan mitt inlägg och ditt - fint värre!

2010-02-13 @ 17:11:56
URL: http://succe.info/anton

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0