Action man

Kommer ni ihåg Action man? Killarnas motsvarighet till Barbie? Jag är inte den som klagar på olika könsroller, men jag tycker att det är intressant att Barbie-kollektionen består av rosa beachbuggies, aftonklänningar och högklackat medan Action man har... ja... dessa tillbehör:

Vapen och tillbehör till Action-man

Jag ser bazooka, jag ser svärd, jag ser skottsäkra västar, jag ser handgranater, jag ser hutlösa mängder skjutvapen, jag ser boomerang-liknande föremål... Jag minns även att jag hade en halvmeter lång helikopter som kunde skjuta skumgummipilar.

Tänk om det nu finns en liten pojke där ute i världen som inte har en sexuell dragning till extremvåld och masslakt? Vad ska denna lille pojke ta sig till då? Lyckligvis har grabben en syster som han kan stjäla leksaker ifrån. Men om han kanske istället har tre äldre bröder som har sport, brudar och kung-fu som intressen? Då kan grabben inte ha det särskilt lätt.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0