Årstidernas tjusning

Jag älskar att bo i Sverige. Just för alla fina årstider vi har. Jag älskar snön under vintern, jag älskar glädjen och kärleken under våren, jag älskar sommarens aktiviteter och solsken, jag älskar höstens mysiga färgskiftningar. Jag älskar alla våra årstider! Det största problemet är att dessa är liiiite för långa. Vid slutet av vintern så längtar man starkt till när nästa årstid tar över. Just nu är inget undantag.

Just nu är det alltså flera decimeter snö på marken. Igår frös jag nästan ihjäl när jag skrapade rutorna på bilen samt borstade av all snö från tak och fönster. Det enda man kan göra för att överleva är att blicka framåt och ha hopp om att den nya årstiden snart tar vid. Jag tittade igenom lite bilder och hittade den här:

Sebastian Holmström och Niclas Svensson cyklar under kvällssolen på sommaren

Den här bilden ger en hopp... Ser ni? Solsken i håret, shorts, sommarskor, solglasögon och... cyklar! Jag är inget fan av att cykla, men när jag ser detta så får jag en varm känsla i kroppen. Jag kommer ihåg när man tog cykeln och bara gled ned till Djulö med ett par vänner för att iaktta solnedgången, sen cyklade man glatt hem igen. Vilken frihet!

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: olivia

sv: Är världens lillplutt.. 93a. Sinnessjukt litet. Och jag som trodde livet skulle leka vid 17år ålder - men icket(A)



Åh om möjligt så gav du mig precis ÄNNU mer vinter depp. Vill ha VÅR! :)

2010-03-02 @ 20:02:19
URL: http://strumpa.webblogg.se/
Postat av: Holmström

Haha, äh! 17 är väl ingenting. Var glad så länge du går i skolan. Det är värre sen när du ska ut i arbetslivet... Det blir aldrig som man har tänkt sig.



Haha, jovars. Våren är väldigt välkommen!

2010-03-03 @ 01:26:19
URL: http://sebastianholmstrom.blogg.se/
Postat av: emelie

hejhej.

Frågestunden avslutad.

Svaren på dina frågor finns på bloggen :)



kram

2010-03-03 @ 17:07:52
URL: http://jonassonemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0