Bloggtankar

Jag har tänkt lite på det här med bloggande... Man vill ju ha sin egna stil. Man vill ju skriva på ett sätt som för en själv känns bekvämt och naturligt. Jag har ofta en tendens till att skriva ganska mycket och ibland lite för seriöst för att det ska vara i närheten av underhållande att läsa.

Jag fick väldigt tidigt kritik om detta och jag försökte ordna upp det direkt, försöka skriva lite mer avslappnat och kanske lite kortare inlägg. Kanske smälla dit en liten bild. Men egentligen vill jag bara ösa med filosofiska budskap och samhällsfrågor som jag funderar kring. Men jag tror ytterst få skulle uppskatta detta, så jag gör inte det. Inte för att jag tror att folk inte förstår - för min intelligensnivå är knappast särskilt högre än någon annans - utan för att folk helt enkelt inte vill läsa sånt.

Den absolut största frågan är... bloggar jag för min skull, eller för mina läsares skull? För min del är svaret givet: för mina läsares skull. Men kommer man då att tröttna på skrivandet bara för att det inte är 100% jag? Jag vet inte... knepig sits. Vi får väl helt enkelt se vad som händer.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag gillar när det är filosofiska budskap och samhällsfrågor... fortsätt med det holmström!

2010-03-02 @ 18:04:44
Postat av: Holmström

Du är i såna fall en av få. Men jag kanske kan smälla dit ett sånt inlägg lite då och då. :)

2010-03-02 @ 18:07:40
URL: http://sebastianholmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0