Dassboken

Vi alla människor har behov. Du, jag, alla! Ett av dessa behov är att placera sin lilla söta ända på porslinskoppen i badrummet. Till detta är ofta läsning önskvärt. Semic är ett förlag som har uppmärksammat detta och givit ut den fantastiska säljarsuccén Dassboken-serien.

Dassboken är väl i princip det mest hjärndöda du kan komma över i skriftform. Och det är ju precis det man vill ha under denna stund för sig själv! Tyvärr så är ungefär hälften av innehållet rent skit (Observera ordvalet), men ibland så kommer det små guldkorn som man sitter och fnissar lite åt.

De har lyckats knapa ihop en lista med fördelar det finns med att vara man. Med tanke på att det är 39 stycken saker som är listade så har jag sorterat ut de jag tyckte var mest tänkvärda:

1. Du kan sitta i passagerarsätet och samtidigt hålla tyst.
2. Du får inte höra av dina kompisar att du är en dålig människa om du inte ringer dem minst en gång om dagen.
3. Du kan klara av de flesta problemen med orden "Skit samma".
4. Om du är på en fest och en annan kille har en likadan tröja kommer ni troligtvis bli kompisar, inte hata varandra.
5. Du vet att knähundar är missfoster.
6. Du kan alltid slå på saker med en hammare och se om det fixade felet.
7. Om ditt arbete kritiseras behöver du inte få ångestattacker för att du tror att alla hatar dig i hemlighet.
8. Dina vänner skiter fullständigt i om du går upp eller ned i vikt.
9. Du kan zappa genom hela kanalutbudet på 11 sekunder och ändå ha koll på vad som visas på samtliga kanaler.
10. Du kan sitta hur du vill med benen, oavsett vad du har på dig.

Jag kan tycka att det ligger något lite i de flesta av dessa punkter. Om vi bortser från att man inte ska generalisera samt att jag själv är sjukt omanlig så tycker jag ändå det finns en viss tanke bakom några.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0