FF

Jag har fått en liten textrad på huvudet:

Vi räknar dagar, räknar år
En skymt av sol, en doft av vår
Snart kommer regnet som en våg
Och sköljer bort
Allt som inte är musiken...


Den som inte vet vilken låt (band, framförallt) denna text kommer ifrån kommer förmodligen att bli torterad till döds av min goda vän Anton.

Jag lyssnar annars inte på Kent. Men denna textrad har präglat sig in i min hjärna. Kanske en av de mest kända Kent-låtarna, så det kanske är därför. Man har alltså hört den så pass många gånger utifrån att den till slut fastnar.

Jag är en ganska hatisk människa vad gäller musik. Jag är väldigt kräsen. Ser jag ingen som helst charm i en låt så tycker jag att det är slöseri med tid att överhuvudtaget spela upp låten. Vissa låtar gör mig tillochmed uppriktigt förbannad. Att människor kan hylla något som låter som en torterad katt i mina öron är oförståeligt.

Jag tycker till exempel att James Blunt har fördärvat mänskligheten och orsakat mer skada än Adolf Hitler och bör därför straffas med döden.

Jag säger ju inte att alla ska tycka som mig... men allt hade blivit så mycket lättare.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anton

"Du frågar mig vad kärlek är

men jag vet inget om det där

bara sånt som man kan mäta kan förstå"



Eller varför inte:



"Du har allting jag sagt på tape

så du tror du har en framtid utan mig?"



Eller min personliga favorit:



"Det spelar ingen roll om du håller mig hårt

ingen kommer att minnas om 100 år

jag är rädd att man glömmer allt

som vi glömmer att vi älskade varann"



Kent, så inåthelvetejävlabra!

2010-04-01 @ 09:17:54
URL: http://succe.info/anton

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0