HemmafixarN

Ni vet en sån där make som är händig och hjälper till med hemmet? En sån där som vägrar ringa rörmokare och envisas med att göra allting själv - och det blir bra. En sån där som hjälper sin son med att bygga träkoja genom att låna ut verktyg och material. Ni vet vad jag pratar om! Tänk er en sån... och sedan precis raka motsatsen. Där har ni ungefär mina färdigheter. Jag fick ett mycket - MYCKET - oförtjänt VG i träslöjd i högstadiet.

Igår klinkades det lite på piano hemma hos Lisa, så då vart jag sugen på att försöka lira något här hemma. Men olyckligvis så har min keyboard bestämt sig för att tappa levnadslusten. Vid närmare observation såg jag att det var ett litet glapp i sladden. Vad ska man göra åt det? Kapa och försöka ta bort den trasiga delen? Nähe! Här ska tejpas! Tråkigt nog så var eltejpen (om det nu var eltejp överhuvudtaget?) i lite dåligt skick. Så det räckte inte bara med det... utan jag var tvungen att kompensera det dåliga fästet med ny vanlig tejp. Resultatet blev detta:

Min sladd till min keyboard.

Jag är nöjd med min skapelse... frågan är om det är livsfarligt? Jag har ännu inte vågat pröva om det fungerar...


Men du...
Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0