Jehovas vittne kan inte alltid ha det lätt...

Jag berättade i en av mina tidigare inlägg om hur Jehovas vittnen kom och predikade hemma hos mig samtidigt som "R.E.M. - It's the end of the world" gick igång i bakgrunden. De avslutade hela samtalet med att titta på namnet på dörren och med ett snabbt antagande förstod man att de skulle komma tillbaka.

För ett par dagar sen så råkade den här stackars herren ut för vreden av min mamma. Min mamma hade strax innan fått ett telefonförsäljarsamtal (det finns inget mer i hela världen hon hatar mer än telefonförsäljare). Så efter att hon hade skrikit en stund på denna stackars telefonförsäljare så kände hon att hon var uppe i varv.

Det plingade på dörren...

"Hej, jag heter Stig och kommer från..."
"GÅ HÄRIFRÅN!"
*SMACK*
Stackars Stig får dörren rakt i ansiktet.

Stig hade förhoppningen av att det skulle öppna en snäll, ung man med öppet sinne. Istället blev han bemött av en något äldre - något mer argsint - kvinna. Han kan inte ha det lätt... den där Stig.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0