Poughkeepsie

Vi har alla någon gång fått en låt på hjärnan. Oftast är det låtar som har en simpel - men karvande - melodi. T.ex. Ukrainas bidrag till ESC 2007, Loituma - Ieva's polkka, Caramelldansen eller det fullständigt idiotiska Crazy Frog-skräpet.

Men har ni någon gång fått ett ord på hjärnan? Ett ord som man upprepar flera gånger i huvudet. Man kanske artikulerar fram det i huvudet. Man kanske delar upp ordet i stavelser. Man vet egentligen inte varför... man måste bara tänka på det här ordet. Imorse fick jag ett sådant ord på hjärnan, det var Poughkeepsie. En stad i USA.

Det kanske konstigaste av allt är att jag inte riktigt visste vad det var för nåt. Jag kan inte minnas att jag har hört det överhuvudtaget. Men ändå var det där... i mitt undermedvetna och gnagde.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0