Skidskillz

Skidor. Kan säkert vara kul... om man inte är fullständigt värdelös. När man prövar en ny sport, och upptäcker att: "Oj, det här var jag ju ganska bra på..." - tänk den inställningen, fast totalt tvärtom. För mig är skidor det mest onaturliga som finns. Det känns jättefel!

"Ja, men du kan ju träna - så blir du ju bra!". Ja, i andra fall kanske detta hade varit möjligt. Men med skidor? Nja... jag vet inte. Jag tror det är lite av ett dött lopp. Jag får helt enkelt syssla med andra saker. Alla svenskar behöver inte kunna åka skidor, man kan faktiskt överleva ändå.

Jag kommer ihåg en skidresa vi gjorde med skolan när jag gick i sexan. Då var vi en vecka i Sälen. Vi kanske åkte varje dag, men jag kan inte säga att jag hade lärt mig särskilt mycket efteråt. Jag var tillochmed sämre än klassens töntar som man skrattade åt på skolidrotten. Förstår du hur dålig jag verkligen är?

Min fullständiga inkompetens blandat med en extrem höjdrädsla är ingen lysande kombination. Nej, jag tänker aldrig mer i hela mitt liv åka skidor.

Men du...
Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0