Tvångstankar

Min goda vän Anton skrev ett inlägg om tvångsbeteenden:
http://succe.info/anton/2010/03/15/tvangsbeteende/

Givetvis fick jag själv inspiration av detta och tänkte skriva ned lite konstiga grejer som jag har för mig. Jag har inte sådana där klassiska tvångstankar som nycklar på bordet och gå under stegar. Jag tror inte på skrock. Inte heller sådana tvångstankar som gör att man måste släcka lampan åtta gånger innan man går och lägger sig... utan mina märkliga företeelser har en tanke från början, sen har det bara blivit ett måste efter en del upprepningar.

Vissa riter är mer synliga än andra. Vissa av er kanske känner till min pizza-tvångstanke? När jag äter pizza så måste jag först skära pizzan i åttondelar. Detta gör att det tar mycket längre tid för mig att komma igång med min ätning, och folk brukar klaga på detta: "Du har ju inte ens börjat att äta än!" etc. Undantagsfall: familjepizza, inbakade pizzor och rullar (som i kebabrulle).

Jag kan inte äta frukt som har legat framme på ett fruktfat.

Jag måste inspektera alla frukter noga innan jag kan börja äta överhuvudtaget.

När jag äter en middag så vill jag ha lite av allt på gaffeln innan jag stoppar den i munnen. Så, om vi säger att jag äter kött, sås, potatis, lingonsylt och sallad så måste jag ha en liten del av alla dessa delar på gaffeln. Som ni säkert förstår utgör detta vissa problem under julbord/andra bufféer - när man har ca 13 olika delar av mat.

Jag björnar alltid strax innan jag duschar. Undantagsfall: skola, idrottsverksamhet och/eller vid besök.

Om det t.ex. står en skål med godis på bordet så kan jag aldrig ta sista godisbiten.

Jag avskyr halvtomma matprodukter - så som ketchup, juice eller kryddor. T.ex. Om jag ser att det är jättelite ketchup kvar i flaskan så vägrar jag ta därifrån. Då öppnar jag hellre en ny flaska.

Om jag har t.ex. ett sår eller någon annan avskiljaktighet på min hud som inte ska vara där egentligen så måste jag pilla med fingrarna där - i princip hela tiden.

Jag har en hel del till. Men vissa kommer jag inte på i skrivandets stund, eller så är dessa för motbjudande att nämna.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anton

Jag tror jag är lite kär i dig... <3

2010-03-15 @ 21:58:39
URL: http://succe.info/anton

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0