We are the world

Jag gillar utveckling. Jag tror på ett utopia. Ett perfekt samhälle. Och många saker har blivit bättre på senare tiden: könsdiskriminering, rasism, HBT-förtrycket och så vidare. Problemen finns kvar, men jag tror att inom en framtid kan mänskligheten ha löst dessa.


Men! Vissa saker utvecklas åt helt fel håll. Låt mig ge ett starkt exempel:


Och sen har vi den nyare versionen:



Från att vara en av världens vackraste låtar med flera av världens i särklass bästa artister så har mänskligheten lyckats göra... ja... jag vill jämföra det med en brinnande skräphög innehållande avföring, gamla däck och rutten fisk. Grattis!

Men du...
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: David

jag har också tänkt på det här med faktiskt. Min enda förklaring är att de ville vara nyskapande och inte ville använda samma artister igen. de enda som är kvar är väl Michael och syrran. Men det hela blir klart katastrof, han som ville göra det helst gör det sämst (Wycleaf)

2010-03-26 @ 10:32:47
Postat av: Holmström

Haha, ja... vad är det för djävla läte? Förstör hela stämningen direkt!



Ja, nyskapar-tanken slog mig också. Men är det verkligen så att vi inte har lyckats skrapat fram en enda bra artist på 2000-talet? Måste vi fortsätta leva på legender som Bob Dylan och Bruce Springsteen? Vad kommer hända i framtiden när kanske dessa legender glöms bort? Musikkulturen är dödsdömd.

2010-03-26 @ 10:35:55
URL: http://sebastianholmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0