Ett hjärta för Alzheimer

Jag avskyr Alzheimer!

Sjukdomen, tänker ni?
Nepp!
Nähe, psykiatrikern?
Nej, inte det heller!

Kortspelet hjärter


Alzheimer, kortspelaren! Han ska alltid hålla på att fucka upp mina genidrag i kortspelet Hjärter. Alltid när man försöker få bort en sakfärg genom att skicka t.ex. tre ruter vidare så får man självklart tre ruter tillbaka av den där djävla Alzheimer!

Down förlorar nästan alltid av någon anledning... jag misstänker att han har något slags kromosomfel.

---

För den som inte har förstått det, så kan man gå in och ändra namnen på sina motståndare i Hjärter. Jag har lite som vardagshobby att ändra dessa lite då och då. Tips på lite andra schyssta kombinationer kommer här:
  • Teletubbies: Dipsy, Laa-laa och Po (*Tinky Winky)
  • Superskurkar: Gargamel, Svarte Petter och Mojo Jojo
  • Musketörer: Atos, Portos och Aramis (*d'Artagnan)
  • Disneyprinsessor (vad känns bättre än att spöa skiten ur ett gäng välklädda damer?): Jasmine, Askungen och Snövit
  • Lokalkändisar: Lott-Ove, "hon utan tänder som promenerar hela tiden" och Foto-Olle
  • Barndomsvänner: Svett-Peter, Trög-Erik och CP-Fredrik
  • Internetkändisar: Ginger-kid, Sitting on tha toilet och Mr Pregnant (samtliga finns på youtube)
*Namn på spelaren du själv spelar.

Så där ja, tycker det börjar likna en skaplig lista! Men det för räcka för den här gången.


Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0