Suit-up!

Igår var det International suit-up day! Som om jag egentligen behöver skriva det? Det bör man veta!

Dagen började bra med ett tandläkarbesök. Utstyrseln var då en svart kostym med en blårandig skjorta samt en överrock. Lite sneda blickar från stadens gator kastades åt mitt håll. Jag slängde ett argt öga tillbaka åt de herrar som spatserade helt kostymlösa på offentlig plats. Dålig stil!

Kostym med blå skjorta och överrock

(Det är tydligen så här man ska se ut på bloggbilder...)

På kvällen vankades det Harry's. Till att börja med värmde jag och Micke upp med en latte på Sultans, då iklädd grå kostym med svart skjorta samt svart slips. Mörkt och stilrent, jag gillar det! Min tidigare besvikelse på Katrineholms okulturella beteende försvann iochmed att ett annat grabbgäng anlände till Sultans. De var nämligen också ustyrslade med herrens bästa klädesplagg: kostymen!

Snyggt!

(Ser nu så här i efterhand att jag råkade ladda upp fel bild, men denna får väl duga...)

Därefter knallade jag och Micke vidare hem till Niclas. Där bemöttes vi av två kostymprydda människor. Varav den ena var Niclas. Den andra var Stumpen, som då är av kvinnligt kön. Men ack för det bar hon kostym! Gillar!

Väl på Harry's började det ätas. En öl beställdes... en till... och Niclas gav sin öl till mig... och en gin&tonic (dricker inte Barney det?). Efter att ha hinkat i sig det och spelat bort 200:- på blackjack så var det dags att bege sig. Alltså en kväll som slutade tidigt. När vi skulle bege oss upptäckte jag vilket trevligt bemötande man fick av personalen. Bartendern gav oss beröm för att vi såg bra ut. Dörrvakten öppnade dörren med ett leende och önskade oss en trevlig kväll. Är det kostymen som gör det? Ska man numera inte bära någonting annat överhuvudtaget?

Spelar blackjack iklädd kostym

(Ball bild på mig och Niclas vid spelbordet)



Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0