The curse of a tim-vikarie

När man jobbar som tim-vikarie så kan man bli inringd när som helst! Men oftast sker detta på morgonen. Nästan aldrig efter halv nio. Så, halv nio ser man lite som en magisk gräns för hur man får spendera dagen... i sängen med mjukiskläder eller iklädd vita sjukhuskläder inom gula korridorer.

Inre monolog på morgonen:

Imorse vaknade jag ca halv åtta.
Okej, de har inte ringt än... eller har jag missat det?
Kollar mobilen.
Nähe, de har visst inte ringt.
Tokstirrar på mobilen.
De borde ringa snart...
Klockan går.
Hmm... det verkar inte som de kommer att ringa.
Klockan blir efter åtta, man har fortfarande inte släppt telefonen med blicken.
Jag börjar bli lite kissnödig, morgonurinet måste ju ur! Men tänk om de ringer när jag är på toaletten?
Jag går på toa, men skyndar mig tillbaka för att se om de har ringt.
Nähe, de har tydligen inte ringt.
Klockan närmar sig halv nio.
Kan det stämma? Är jag ledig idag?
En euforisk glädje sprids genom hela kroppen.
Åh! Undrar vad jag ska göra på min lediga dag?
Klockan slår nu halv nio!
YES! C ya någon annan dag, jobbet!

Trots att morgonen är i princip helt förstörd, så har man ändå en hel dag på sig att göra skojiga saker.


...VA?! Just i skrivandets stund ringer "Dolt nummer". Men... men... den magiska gränsen? Halv nio?! De kan inte göra så här mot mig!!

- Godmorgon, det är Janne här.
- Godmorgon!
- Hur står det till?
- Jo tack, det är bra! (
jag ljög lite grann...)
- Du behöver inte vara orolig, jag ringer angående måndag. 7-17, D3?
- Låter fullkomligt utmärkt!
- Fint! Då skriver jag upp dig på det.
- Gör så!
- Utmärkt! Ha det bra!
- Tack detsamma!

Hahaha!!! Vet ni vad detta betyder? Förstår ni vad det innebär? Om jag har en tid på måndag, då betyder det att jag säkerligen inte har några andra tider innan dess. FATTAR NI VAD DET BETYDER?! Jag är ledig hela helgen! SUCK ON IT!!

Men du...
Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Micke

FUCKING SMÖRGÅSTÅRTA MOTHER FUCKER! \o/

2010-09-17 @ 09:13:03
Postat av: Angelica

Mmm instämmer helt för jag har också min magiska gräns runt den tiden! I morse ringde Janne strax efter nio och jag kände verkligen inte för att jobba idag,tänker vara ledig idag&imorgon... Men han ville veta mitt efternamn då han skriver ett intyg åt mig så att jag kan få en plats på Usk-utbildningen. Hmm jag heter fortfarande Nyman sa jag,bara att mina kollegor sagt till honom att jag heter Dokken eller Dey hahha. Mina flicknamn som jag har på Facebook och ska byta tillbaka i framtiden. Kul då jobbar vi tillsammans på Måndag för jag jobbar på D3 Sön-Tisdag 7-20 :-). Ha nu en skön helg men inga fler youtubeklipp/Kram

2010-09-17 @ 10:24:43
URL: http://stockholmsangeln.se
Postat av: Emelie

Morgonurin kan ju vara något av det fulaste ord som finns.

Jaha men kul att du är ledig och inte jag. Liveh!

2010-09-17 @ 11:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0