Trolldeg, awesome!

Spotifyreklamen: "Lät det som de hade trolldeg i micen?" Får mig att bli lite nostalgisk och tänka tillbaka på den gamla goda tiden. Kommer ni ihåg trolldeg? Det var den simplaste blandning av råvaror. Salt, vatten och mjöl - om jag minns rätt.

Av denna simpla blandning kunde man åstadkomma de allra mest praktfulla konstverk som världen någonsin skådat. Som kreativt och konstnärligt barn, som man då var, så var detta ett fullständigt awesome sätt att få utlopp för sina kreativa färdigheter.

Jag minns att jag hade en lite för stark dragning till tv-spelet Worms. Som resultat blev de flesta av mina degfigurer våldsbenägna maskar. L-formade degklumpar med näsa och ögon samt en herrans massa vapen till! Då gjorde man liksom en hand på masken som kunde hålla i de allra flesta vapnen, sen hade man en hel arsenal med en olika slags vapen som man kunde växla mellan. Allt från knivar till raketkastare! Eventuellt ett och annat får.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: elin

hahaha "ett och ett annat får" awesome. ps. jagägerdigpåworms.

2010-09-13 @ 16:57:09
URL: http://newberghs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0