Jesus tar bort världens synd

Jag vill börja hela det här inlägget med att säga att jag inte har något emot varken kristendomen, kristna eller andra religiösa ting.

Jehovas vittne. Jesus, tar bort världens synd

Här sitter man iklädd favoritpyjamaströjan och pyjamasbyxor (pyjamas kan vara det bästa ordet i svenska akademins ordlista!) och slösurfar. Plötsligt ringer det på dörren. Där står en snäll gumma med en liten broschyr. Ja, det här är alltså andra gången jag bloggar om Jehovas vittnen (Läs: Is it the end of the world?).

Ja, det är kul. Hon var trevlig, så jag ska väl inte vara sämre jag. Jag tog emot broschyren och denna var reklam till något slags påskmöte där man ska fira(?) Jesu död. Jag lär antagligen inte gå på mötet, men det är kul med lite info.

Jesus tar bort världens synd

"Johannes döparen i Bibeln sade att Jesus 'tar bort världens synd'."
Jaså du? När då, hade ni tänkt er? Har svårt att tro att det var för två tusen år sedan - när han faktiskt levde. För tydligen så syndades det en hel del förr tiden, har man ju hört.

Ja, men sånt sker inte på en natt! Det tar tid! Jo, visserligen. Men nu har grabben haft två tusen år på sig. Jag är inte heeelt såld på att Jesus faktiskt är den person som skall komma med världsfred och dylikt. Jag väntar fortfarande på en ny - mer awesome - messias. Typ krambjörnarna.

Nä, nu trashtalkar jag kristendomen lite för mycket här känner jag. Och man vill ju inte hamna i det där varma stället. Så jag slänger in en gammal godbit som har förekommit i min blogg förut:




Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0