Långt härligt inlägg. Du älskar det, eller hur?

För ett par dagar sen välkomnade jag den väl efterlängtade våren.
Med en promenad.
'Promenad?' tänker du. Det är inte likt Sebastian... Ja, tanken var en tiominuters luftintag för att bekanta mig i Brickebackens område.
Emelie misstolkade dessvärre min "ska vi ta en promenad?"-fråga. Det vart en och en halv timmes knallande i diverse skog- och villaområden.
Som hämnd lägger jag upp följande bilder:
Emelie Bergström välkomnar våren med att sitta på en sten.
Schysst sjöjungfruposering på diverse sten i solljuset.

Emelie Bergström plockar tussilago
Ja, blomplockande - tussilago för den blinde (alternativt dumme) - var givetvis obligatoriskt!

Det var en väldigt härlig promenad. Jag tackar hjärtligt för den, gumman!

Men dagen var givetvis inte slut här! Lite senare på eftermiddagen vankades det jobb. Inte vilket jobb som helst, utan barnvaktande åt Emelies bror Jacobs två ungar, Even och Oda. Fantastiska barn, det där! Det var ett rent nöje - energikrävande, men ändock ett nöje!

Min flickväns brorsbarn, Even och Oda
Matlagning i en minimal lekstuga. Jag gjorde sandpizza till samtliga men fick sandbajs av Even. Otacksamt, kan jag tycka.

Fantastiska ungar, det där.
21/4
Nu spolar vi fram en stund. Till igår, rättare sagt. Igår var det festligheter. Rätt trevligt, inte riktigt som festerna förr i tiden. Men helt okej. Det slutade dessvärre inte så bra för mig, men det ska vi absolut inte gå in på. Ja, här kanske man skulle kunna slänga in ett antal festbilder. Men jag har bara en:

Omslagstjejen från Succé, Linda Råsberg.
Omslagstjejen, Linda Råsberg. Ja, det har suttit en kändis i mina saccosäckar. Coolt!

22/4
Nu spolar vi fram tiden till idag. Imorse var det huvudvärk, men den släppte fort. I ottan bar det av till farmor. Premiärträff för Emelie. Min farmor är en mycket speciell, och älskvärd, person. Kan ibland vara vulgär och frispråkig samt något förvirrad. Men hela vistelsen var mycket trevlig. Far med sambo, syster, hund, jag och Emelie var gänget som hälsade på farmor i Valla.

Klockan sexton noll noll var det dags för påskmat hemma med mamma. Gott! Därefter sällskapsspel. Trevlig dag! Jag gillar att visa upp Emelie för min familj.

Har inga bilder från idag. Men jag slänger in en några dagar äldre bild:

Jag, Sebastian Holmström, och min flickvän, Emelie Bergström sitter och är snygga.
Man ser ju hur min fantastiskt läckra flickvän suktar efter kioskmongot med det sneda leendet till höger. Tur för mig!

Framtiden
Imorgon ska man eventuellt hälsa på lite kusiner i Valla. Kan bli kanonbra!
På söndag blir det mys med svärfamiljen i Marsjö. Kan bli fantastiskt bra!
Måndagen erbjuder grillat hemma hos far. Kan bli superbra!

Men du..
Ha en bra dag!
...och just det. Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0