Välkommen tillbaka, du har varit saknad!

En frånvaro på grund av bilresor, flick- och övriga vänner samt familjeangelägenheter i Västerås. Men nu är jag tillbaka! Starkare än någonsin. Därav rubriken... till mig själv, alltså.

Jag var på Sultans häromdagen. Caféet alltså. Som sällskap hade jag min flickvän. Någon som däremot inte hade sällskap, det var en äldre herre i ett bord längre bort. Min observanta flickvän upptäckte då att herren hade köpt två stycken godsaker. En bulle och en bakelse. Den gamle mannen såg inte särskilt matglad ut, så att säga.

Emelie hade då en intressant teori om att herren är änkling. Hans avlidna hustru kanske hade den här extrabullen som sin favorit. Och mannens sätt att hålla hustrun i tankarna var då att beställa den här bullen, för att minnas tillbaka.

Det är konstigt att man automatiskt gör dessa funderingar så fort man ser en ensam person på ett café. Han kanske bara gillar lugnet. Mysa med sin kaffe och bulle. I sin ensamhet.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0