Läskiga gamla damer

Här går man i godan ro. Från parkeringen mot trapphuset. Vad är det man stöter på?

Jo, där sitter två stycken damer. Den ena ser ut att vara född på 1700-talet och den andra verkar vara snäppet äldre än Jesus. Mitt på gångvägen, sitter de, på varsin plaststol. När jag lite oskyldigt ska knalla förbi så får den ena damen något slags rejält psykbryt och vrålar ut följande nostalgiramsa:

Ingen slipper här fram, här fram,
förrän han säger sin käraste namn...


Jag blir fullständigt livrädd. Men lyckas ändå klämma ur mig ett litet nervöst skratt. Fast jag inombords grät. Massor.

...och nej, jag svarade inte ramsan. Jag skyndade mig därifrån så fort jag kunde.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0