Passa er!

Jag och mamma sitter och kollar på TV. Sen kommer den här reklamen med den lilla blonda flickan (som är rysligt dålig skådespelare) som springer runt i skogen helt ensam. Fram kommer en skitig, långhårig, förmodligen alkoholiserad och otroligt suspekt kvinna som anfaller det här barnet.

Barnet brister ut i ren och skär rädsla: "Ronja, är det du?!".

Ja, lyckligtvis så är fallet sådant. Men det skulle lika gärna kunna vara en beväpnad narkoman. Tänk på det nästa gång!

Jag förklarade mitt korrekta säkerhetstänk för mamma. Hon tyckte jag var töntig och sa:
"De flesta främlingar är ju inte farliga!"
Världens sämsta tips. Ingen människa är genuint god. Förutom Dalai Lama.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0