Facebooksaker som stör mig.

Sitter - som så många gånger förr - och ögnar igenom Facebook. Och läste en statusuppdatering med ett märkligt fenomen som jag har varit med om förr. Att folk är sådär hemlighetsfulla och kryptiska. Och då menar jag inte en sån kommentar som allmänheten kan förstå, men som är lite klurig.

Utan det är mer riktade kommentarer till en mycket liten grupp människor - alternativt en person(ex. 1). Eller också så är det en finurlig liten kommentar som bara en själv kan förstå(ex. 2), i hopp om att försöka vara lite spännande. Det faller dock på att ingen bryr sig och pallar inte fråga vad det gäller. Men även den mest onödiga av alla kommentarer som någonsin förekommit i statusflödet (ex. 3)- där fortstättningen är det mest spännande.

Exempel 1: Idag har vi tagit många viktiga beslut.

Exempel 2: Många tankar som snurrar just nu...

Exempel 3: Mår så dåligt.
Som följs av kommentaren: Vad är det, puttesnuttegull?
Som i sin tur följs av svaret (Här kommer alltså den värsta delen): Skriver i ett PM.

Om man nu inte vill att alla ska veta vad det är så synd om en, varför skriver man det då i en statusuppdatering?

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jadu, det har jag funderat på och irriterat mig på måååånga gånger......



(och just nu hatar jag alla dessa nedräkningar och allt som har med allas semester att göra. Vet inte om det kan bero på att jag ska jobba hela sommaren ;) )

2011-07-14 @ 22:56:27
URL: http://tjejmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0