Lite allmänt fotograferande

Såg att min vän Magnus skrev en uppdatering på Facebook här för 47 minuter sen. Den fick mig att börja fundera...

Magnus Råström
Varför i helvete slutar inte asiaterna ta kort för!?

Undrar hur många fotografier som dessa asiater tar dagligen? Kör de med analoga kameror, och måste då framkalla varenda bild? Eller har de oändligt många externa hårddiskar som de förvarar alla bilder på - om de kör digitalt?

...eller kan det vara det alternativet som jag hoppas mest på? Att de kör en så kallad "Foto-Olle". Att gå runt med en kamera utan någon rulle i. Det vill säga att man går runt och riktar ka... KLOCKAN ÄR 13:37! ...vart var jag? Ja, just det... riktar kameran, klickar på knappen, men kameran tar alltså inget kort. För det finns inget att lagra bilderna på.

Nu kom jag till en större fråga: varför gör Foto-Olle så här? Vad får han ut av detta?

...så många frågar. Så få svar.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Asiater är helt sjuka!



Jag jobbar ute på östra vingåkers kyrkogård nu och jag var vaktmästare på ett dop i lördags. Själva dopcermonin tog endast 15 minuter men sen fotade dom i en halvtimme! På barnet, på sig själva och på kyrkan.

Jag höll på att bli vansinnig!

2011-06-12 @ 13:24:06
Postat av: David

Tillägg: Foto-Olle har film i kameran, dock är det samma film som han använder om och om igen. Har själv bevittnat när han tagit ur filmen och dragit tillbaka den på rullen och monterat tillbaka den i kameran under en bussresa.



Det hela är dock fortfarande lika meningslöst, men han får väl en kick av det. Visste du förresten att i hans påse finns en dunk och en tratt med vilka han uträttar sina urineringar?

2011-06-12 @ 14:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0