Di Ekspandeböls

Såg filmen The Expendables igår.
Det är nog den bästa filmen jag har sett inom "hjärndöd-action-med-mycket-blod,-köttande-och-grymma-one-liners"-genren, kan även kallas för bakisfilm. Hade filmen gjorts på 80-talet så kan jag garantera att det hade blivit en klassiker!

Man njuter stundtals oerhört mycket när vår egna Dolph Lundgren råkar skjuta midjan av en pirat, eller när Terry Crews köttar igenom en gerillaarmé med enbart ett automatiskt hagelgevär. Slakt utan dess like!

Bjuder på en skön dialog:
- What the hell's he doing?
- Hanging a pirate.
- Don't be ridiculous. Gunnar! What are you doing?
- Hanging a pirate.

Situation där filmen passar:
Ni är ett grabbgäng och vill kolla på något riktigt manligt som ni kan skrocka åt.

Situation där filmen inte passar:
Du och flickvännen ska ha en romantisk myskväll.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Emmet (i twilight)

inge expändeböls, de hör ju jag det!

2011-05-13 @ 20:51:28
Postat av: Din POJKvän

Var det därför du inte såg på den med mig alltså?

2011-05-13 @ 23:25:25
Postat av: Sebastian Holmström

@Min älskling: Du hade chansen! Tillsammans valde vi att slakta djungeldjur i Diablo 2 istället. Minst lika trevligt, om jag får säga det själv.

2011-05-14 @ 14:40:39
URL: http://sebastianholmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0