En helgdag - helt enkelt

Ska skriva en novell, här kommer den:

På väg till jobbet

Ett vaknande. En lunch. En dusch.
Det var så dagen började. Iklädd arbetskläder och en övertäckande vinterrock var jag redo. Men inte visste jag vad som väntade? Så oskuldsfull...

En vägg av värme slog mig hårt i ansiktet när jag tog det första steget utanför porten till trappuppgången. Tvivlet började rinna nedför pannan i form av små droppar. Människor på stadens gator och torg spatserade med påsar - som tycks se oskyldiga ut, fastän innehållet är uppenbart. Budweiser, Carlsberg, Falcon...

Jag anländer till jobbet. Knappar in koden. Kliver in och observerar arbetskamraten som talar i telefon. Det tycks vara dennes privattelefon, vilket inte hör till vanligheten. Nyfiket frågade jag vad det för samtal?
- Vänner som grillar och dricker bärs i den stekande solen!
Var det hårda svaret som jag inte hade väntat mig. Och här sitter vi? Jag kunde spendera kvällen med min älskade och göra liknande saker som min arbetskamrats kamrater. Men här sitter jag.

Sebastian Holmström


Hehe, ja... så där kan det se ut! Jag tycker att det är härligt att jobba helger. Det är mycket pengar, och jobbet är som roligast då. Men ibland när det är strålande väder, så saknar man sina nära och kära. Man saknar att grilla gott kött och dricka lite öl till, att inte ha några problem eller ansvarstaganden. Men jag är inte bitter! Jag är gla'. Jag gillar mitt jobb.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Olajeanette

Incredible site!

2011-10-25 @ 09:01:24
URL: http://olajeanette.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0