Koffein - en myt... eller?

Okej, för en gångs skull ska jag erkänna ett nederlag och be om ursäkt för mina - annars superba - åsikter.

Åsikten
Koffein. Jag tror inte på det. Jag tror det är något som vi människor har hittat på i våra huvuden för att hitta en primitiv lösning i vardagen att få upp energin och livsglädjen. Det där gnutta ljuset i vardagen. Ta bort kaffet från ett ålderdomshem och självmordsstatistiken skulle öka med ett oräkneligt antal. Jag har inte klagat, för det är kul att människor finner något slags hopp. Jesus, Allah eller kaffe... jag skiter i vilket. Men lika lite som jag tror på Allah tror jag på att man får energi av koffein.

Men...
Nu sitter jag här och jobbar natt efter att ha varit vaken en hel dag. För en halvtimme sen började jag känna tröttheten komma krypandes. Vilket då gjorde mig lite orolig, med tanke på att det då var sex timmar arbetstid kvar. I ren desperation valde jag att lita på mänsklighetens förfall och hinkade i mig två snabba koppar svart kaffe. Nu sitter jag här. Pigg och gla'! Mina ben ger antydan till spasmer och jag blinkar inte tre gånger i sekunden längre.

Betyder det här att kaffe faktiskt fungerar och alla dessa människor hela tiden har haft rätt? Och jag, som ganska ensam med åsikten, hade fel? Ja, tänka sig... ibland är även det omöjliga möjligt.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: David

Det finns inget i koffein som kan ge dig energi överhuvudtaget. Men däremot så ökar det din förbränning och kan utlösa energi som finns i ännu ickeförbränd mat i magen.



P.s.s. är det en myt att man får energi från C-vitamin. Energi får människan genom mat, kolhydrater, fett och protein. Så är det bara ;)

2011-05-23 @ 09:28:24
Postat av: M E R E I

- Vem tror du vinner Champions League :)?!

2011-05-27 @ 15:57:44
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0