ÖBO

I Örebro använder de poängsystem. Till bostäder, alltså. Och då hamnar man i kö, där man har ett nummer som anvisar hur många personer som prioriteras före dig till bostaden. För att samla poäng så ska du vara medlem på ÖBO och vara aktiv sökare.

Har precis upptäckt att jag har köplats 1 på en studentbostad. Det är alltså mig de vill ha. Dessvärre var jag tvungen att tacka nej. Bostaden blir ledig om två veckor, och jag är inte student än.

Men jag tänker så här: om jag ligger högst upp på listan nu, varför ska jag inte göra det efter sommaren, när jag har dragit på mig fler poäng? Läskigt!

Det närmar sig med skrämmande stora steg.

Men du...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0